.:Sojusze:.

---

 

  Bronie:

 

BFG

 

Zasięg: Nieograniczony, ale tak jak w przypadku rakietnicy na dalszą odległość trundniej się celuje, więc...

Obrażenia: Ponad 100!

Jak tym walczyć ? Najsilniejsza broń w grze, która, jakby nie patrzeć, jest całkiem szybka w działaniu. Nadaje się praktycznie na każdy dystans, według wielu graczy jest to lamerska broń ponieważ zabicie zawodnika tą bronią nie przysparza nam żadnego problemu (ale i tak to nie jest co BFg z Q2 :)))). Na większości serwerów broń jest wyłączona.

Jak się przed tym bronić? Jeżeli mamy doczynienia z przeciwnikiem strzelającym z BFG-10K to jest tylko jedna rada... WIAĆ GDZIE SIĘ DA!!!. Niemamy po prostu prawie żadnych szans

Ogólnie: Najpotężniejsza broń w grze, WIAĆ ILE SIĘ DA!!!.

Plusy:

wygląd

 

damage

 

duża szybkostrzelność

Minusy:

Nie mamy szans z przeciwnikiem, który dzierży w dłoni BFG-10K

 

Amunicji jest bardzo mało

Plasma Gun

 

Zasięg: Praktycznie nieograniczony

Obrażenia: ok. 20

Jak tym walczyć ? Jest to karabin plazmowy, prawie żywcem przeniesiony z DOOMA. Ma bardzo duży damage i bardzo dużą szybkostrzelność, w połączeniu z Quadem tworzy fragodajne połączenie. Bardzo dobrze nadaje się do odwrotów, kiedy wycofując się naparzamy w przeciwnika z plasmy. W trickjumpingu wykorzystywana jest do tzw. plasmaclimbingu (wspinania się po ścianach)

Jak się przed tym bronić? Musicie się bardzo dużo ruszać. Należy pamiętać, że przeciwnik, który właśnie strzela z plasma guna ma ograniczone pole widzenia. Należy także unikać bardzo małych pomieszczeń i rogów, gdzie przeciwnik może nas łatwo przygwoździć do ściany i już nie wypuścić. Powinno się (i trzeba!) bardzo szybko strafować.

Ogólnie: Grać na każdy dystans, można tym przygwoździć przeciwnika do ściany.

Plusy:

wygląd

 

damage

 

szybkostrzelność

 

plasma gun + quad damage = 4-8 fragów

Minusy:

szybkomagazynkorzerność

Railgun

 

Zasięg: Nieograniczony!

Obrażenia: 100!

Jak tym walczyć ? Oto broń, która jest bardzo silna, ale za to bardzo trudna do opanowania. Wielu ludziom sprawia wiele problemów. Teoretycznie walczenie z railgunem jest bardzo proste, strzelamy bez wyprzedzenia, najeżdżamy celownikiem na przeciwnika, naciskamy spust i bla, pełno flaków. Niestety, tylko teoretycznie jest to bardzo proste. Półtorej sekundy na przeładowanie i ponowny strzał to bardzo długo, ponownego strzału możemy już nie oddać. Dlatego właśnie trzeba wykorzystać to, że rail ma nieograniczony zasięg i przedewszystkim stosować go na daleki zasięg, w ostateczności na średni (przez to przeładowanie broni odradzam stosowanie na bliski zasięg. Zdecydowanie najłatwiej jest trafić przeciwnika kiedy skacze z wyskoczni, bo wtedy porusza się tylko w góre albo w dół.

Jak się przed tym bronić? Na dużą odległość ciężko się obronić. Trzeba możliwie jak najszybciej redukować zasięg, najlepiej wykonując możliwie jak najbardziej nieregularny strafing.

Ogólnie: Używać na daleki i ostatecznie na średni dystans. We wprawnych rękach śmiercionośna broń.

Plusy:

damage

 

po naciśnięciu spustu slug odrazu dopada celu

 

wygląd

Minusy:

za wolne przeładowanie

 

trudne celowanie na bliski dystans

 

 

Lighting gun

 

Zasięg: ok. 30 metrów.

Obrażenia: Bardzo trudno zmieżyć, obliczyć, ale ok. 8 na pocisk.

Jak tym walczyć ? Srzelanie tą bronią jest w sumie proste - trzymamy celownik na przeciwniku i strzelamy :) Żeby być dobrym spawaczem musicie bardzo dobrze panować nad ruchami ręki. Odradzam wam grę tą bronią na daleką odległość, ponieważ strumień może po prostu niedolecieć. Przyzwczajcie się także do tego, że to nie Q1 ale Q3, spawara dzieła także pod wodą, ale niestety, trudniej niż w q1 utrzymać przeciwnika w powietrzu (film Ghost Busters RULEZZZ :)).

Jak się przed tym bronć ? Najważniejszym sposobem na bronienie się przed spawaczem jest oczywiście zwiększenie dystansu do przeciwnika i podobnie jak w przypadku raila - możliwie jak najbardziej nieregularne uniki.

Ogólnie: Grać na średni i bliski dystans, broń bardzo magazynkożernaość.

Plusy:

duży damage

 

wygląd

 

szybkość

 

zachowanie

Minusy:

magazynkoszybkożerność :))

 

działa pod wodą (co na to mój pan z fizyki ?)

Rocket Launcher

 

Zasięg: Nieograniczony (ale trudno się celuje na większą odlgłość).

Obrażenia: 100.

Jak tym walczyć ? Zasada nr. 1: podczas strzału celujemy pod (lub koło) przeciwnika. Celowanie pod przeciwnika ma także jeden plus, podbity zawodnik leci kilka (wirtualnych) metrów w górę, co może dobrze go zdezorientować i łatwo możemy go dobić, jeżeli jeszcze tego niezrobiliśmy. Wygląda to tak jakbyśmy zgotowali przeciwnikowi rocket jumpa (co to jest rocket jump? o tym w słowniku Q3 albo jeżeli dobrze pójdzie to macie osobne porady o trikach z brońmi). Następną zasadą jest, żebyście nie szaleli rakietnicą jeżeli stoicie twarzą do ściany, bo możecie sami sobie bardzo łatwo zrobić kuku. Ogólnie rakietnica jest najbardziej uniwersalną bronią. Największą trudnością przy jej używaniu jest konieczność przewidywania ruchu przeciwnika na ułamek sekundy do przodu - rakieta mimo wszystko leci dość wolno.

Jak się przed tym bronić ? No więc, żeby bronić się przed rakietnicą, trzeba (przede wszystkim) dużo się ruszać. Podczas walki z przeciwnikiem który ma rakietnicę, dobrze jest zwiększyć dystans, rakiety lecą z pewną szybkością, stosujmy także technikę strafejumpingu.Jeżeli możecie, to niepodchodźcie zablisko do ścian, przeciwnik (oczywiście trochę lepszy) walnie w ścienę koło was,a wam się dostanie falą uderzeniową (splash).

Ogólnie: GRAĆ NA KAŻDY DYSTANS, GRAĆ TĄ BRONIĄ ZAWSZE WTEDY KIEDY JĄ MAMY.

Plusy:

wygląd

 

zachowanie

 

obrażenia

 

wszystko

Minusy:

Można łatwo uszkodzić siebie

Grenade Launcher

 

Zasięg: Trudno określić.

Obrażenia: Dokładne udeżenie nawet 100.

Jak tym walczyć ? Według mnie ta broń jest bardzo mało doceniana podczas deathmatchu (w deuelach ludzie już trochę bardziej ją doceniają). Właściwie niewiem dlaczego. Tą bronią można po prostu zasypać granatami przeciwnika. Ustawiamy się powyżej przeciwnika i zasypujemy go granatami, trzeba tylko pamiętać o celowaniu z wyprzedzeniem (granaty po wystrzelaje wybuchają po 3 sekundach, chyba, że natrafią na przeciwnika). Nieoceniony jest również podczas odwrotów - zostawiając za sobą wybuchające prezenty skutecznie utrudniamy przeciwnikowi pościg.

Jak się przed tym bronić ? Obrona przed granatami, hmm... łatwo opisać, trudniej zrobić. Żeby dobrze bronić się przed granatami trzeba grać na słuch, czyli pamiętajcie, żeby słuchać, dośc charakterystecznego dźwięku. Pierwszy to skanujemy najbliższy teren, jeżeli zobaczymy granat, to uciekamy w drugą stronę.

Ogólnie: Każdy dystans, chociaż na dalszą odległośc to już trochę trudniej...

Plusy:

spory damage

 

splash damage

 

spoko wygląd

Minusy:

trochę zawolne przeładowanie

Shotgun

 

Zasięg: Nieograniczony (teoretycznie), ale nie polecam tym gry na dalekie dystanse, ponieważ shotgun ma spory rozrzut (każdy nabój leci w inną stronę).

Obrażenia: Z bliska nawet ponad 100

Jak tym walczyć ? Broń tę należy tylko i wyłącnie używać na bliskie dystanse (w ostateczności jeżeli niemamy nic lepszego to na śrenie dystanse). Super nadaje się w ciasnych korytarzach, gdzie rakietnicą można sobie samemu zrobić kuku. Ma spory rorzut dzięki czemu ranimy kilku przeciwników naraz (jednym strzałem). Bron ta występuje na wszystkich mapach, oprócz ostatniej THE VERY END OF YOU z Xaero w roli głównej.

Jak się przed tym bronić ? Należy wykonywać bardzo szeroki strafing, dzięki czemu mniej śrutu oberwie nasz tyłek. Jeżeli przeciwnik ma shotguna to natychmiastowo należy zwiększyć od niego odległość, dzięki czemu znów mniej oberwiemy. Wykorzystujmy także to, że shotgun ma całkiem spory czs przeładowania, dzięki czemu przez sekundę jest praktycznie bezbronny.

Ogólnie: Grać na bliski zasięg, ostatecznie na średni.

Plusy:

duże obrażenia przy bezpośrednim starciu

 

niezły wygląd

 

celownik :)

 

ogólnie spoko

Minusy:

czas przeładowania (strzał co 1sekundę)

 

innych takowych brak

Machine Gun

 

Zasięg: Nieograniczony

Obrażenia: 7

Jak tym walczyć ? MachineGun może jest podstawową bronią, ale jest bardzo dobry na dalekie dystanse. Jest to podstawowa broń na q3dm17 (oczywiście oprócz raila). Przeciwnik otrzymuje pociski od razu, ale pociski nie walą dokładnie w cel, tylko trochę naokło miejsca, które wskazujemy celownikiem. Nadaje się także świetnie do dobijania przeciwnika, który dostał rakietę między oczy. Na mały dystans lepiej użyć np. shotguna niż machineguna.

Jak się przed tym bronić ? Obrona przed tą bronią jest bardzo trudna, najlepiej jeżeli będziemy strafować bardzo szeroko i nieregularnie. Podczas strafowania odpalamy przeciwnikowi parę rakietek. Jednak najlepszą obronią przeciw machinegunowi jest atak.

Ogólnie: Grać na daleki zasięg, ostatecznie na średni.

Plusy:

daleki zasięg

 

szybkostrzelność

 

mamy odrazy

Minusy:

słaby damage

 

naboje nieosiągają dokładnie celu

Gauntlet

Zasięg: 0

Obrażenia: Jedno "dotknięcie" ok. 40

Jak tym walczyć ? Żeby kogoś zabić rękawiczką, trzeba najpierw do niego podejść bardzo blisko, na wyciągnięcie ręki. Obrażenia tym zadane są całkiem duże (3 trafienia i po gościu), zaletą jest także to, że nie potrzeba żadnej amunicji i mamy go od początku gry. Często używana w TDM do atakowania przeciwnika np. wbiegającego przez drzwi.

Jak się przed tym bronić ? Bronienie się przed gauntletem jest bardzo proste, ale zarazem bardzo przydatne. Najlepszym sposobem jest po prostu zwiększenie odległości od przeciwnika który właśnie atakuje Gauntletem. Rękawica niema jako takiego zasięgu, dlatego koleś z rękawicą po zwiększeniu odległości nic nam nie zrobi.

Ogólnie: Grać tylko i wyłącznie na bliski dystans.

Plusy:

całkiem duży odrzut

 

nie potrzebuje amunicji

 

całkiem spory damage

 

jak kogoś tym zabijemy to dostajemy medal :)

Minusy:

słaby zasięg (jaki zasięg ?)

 

ogólnie BIEDA

 

Wyróżnienia za wyjątkowe osiagnięcia:

Excellent - dwa fragi w dwie sekundy

Impressive - dwa kolejne trafienia z railguna

Frags - po zdobyciu 100 fragów (tylko single player)

Accuracy - efektywność powyżej 50% (tylko single player)

Gauntlet - za frag zdobyty rękawicą

Perfect - pokonanie przeciwnika bez straty życia (tylko signle player)

 

.:Squad:.

------Clan Leader-----

[Q3CP] Sobi

---Vice Clan Leader---

[Q3CP] PR!3$T

-------Warriors-------

[Q3CP] Ufok

[Q3CP] Rob$on

[Q3CP] Tomex

[Q3CP] Szakal

 

 

 

 

(ro)zwin